Een nieuw seizoen... - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu Een nieuw seizoen... - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

Een nieuw seizoen...

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

29 Januari 2013 | China, Shibanqiao

Hallo allemaal,

hier maar weer eens even een verhaaltje van deze kant want er is weer een hoop gebeurd.
Ik ben net terug van twee weken Vietnam en heb een super leuke trip gehad. De dagen dat we moesten kayakken hadden we zelfs blauwe luchten en zon!! Ben weer lekker bijgekleurd voor het begin van het nieuwe seizoen.
Vietnam is totaal anders dan China en was voor mij een aangename afwisseling. Het verkeer in Hanoi is een nog grotere chaos dan hier dus dat was zelfs voor mij even wennen. Het eten is er heerlijk, veel andere smaken dan in Yangshuo en veel vis en garnalen/inktvis wat hier weer niet te krijgen is. Heb ook op culinair gebied mijn hartje op kunnen halen in Vietnam.
In de tussentijd heeft David de baan als nieuwe HR manager gekregen bij Insight. Hij had daar voor gesolliciteerd en heeft de baan gekregen!! Hij gaat de komende 2 jaar zorgen voor de personeelszaken. Nieuwe mensen aannemen, zorgen dat de juiste mensen op de juiste plekken komen te staan, mensen proberen tevreden te houden etc etc. Gaat een mooie uitdaging zijn voor hem ondanks alle ervaring van de McDonalds. Nu moet hij proberen om 60-80 mensen op de juiste plek te krijgen door heel China heen. Gelukkig krijgt hij in het begin natuurlijk veel hulp van het andere management dus dat gaat helemaal goed komen.
We hebben gister ook nog iets nieuws ontdekt over Nero. Die doet tegenwoordig zijn kluifjes en botjes buiten begraven om ze voor ons en de andere honden te verstoppen. Ik had een mooie nieuwe kluif voor hem meegenomen uit Vietnam en Nero is daar gister mee de deur uit gelopen om hem vervolgens in het rijstveld achter het huis te begraven. Wij konden alles mooi vanaf het balkon in de gaten houden. Het verklaard ook waarom Nero de afgelopen weken al met modder op zijn snuit thuis kwam. Hij heeft ook weer iets nieuws ontdenkt.
Oja, we hebben ook onze vliegtickets geboekt (dank aan broertje). We vliegen 28 mei naar Nederland, komen de 29ste aan en we vertrekken weer op 12 juni. Het is maar een kort bezoekje omdat het voor ons ook midden in het werkseizoen is en we Nero niet al te lang alleen willen laten. We gaan zeker aanwezig zijn op Mieke's verjaardag op 8 juni dus hou je agenda's vrij!!
Verder gaan wij hier de winter wel weer doorkomen. Ik heb komende maand als het goed is weer vrij en ga dan in maart weer een paar keer op pad. David zit inmiddels al weer op kantoor om een goed begin te maken voor het nieuwe seizoen. Dus, promotie gemaakt voor David en weer een aantal mooie tripjes op komst voor mij, zoals altijd hebben wij er weer zin in!!

• 29 Januari 2013 - 09:14

Renate:

Leuke trip Lydia en van harte gefeliciteerd David! Het gaat lekker daar met jullie. Fijn hoor, geniet ervan. X

• 29 Januari 2013 - 13:27

Piet En Loes:

Nou dat is een felicitatie waard! Proficiat David met je job. Fijn dat je in Vietnam zo hebt genoten Lydia. Veel succes allebei voor het nieuwe seizoen!

• 29 Januari 2013 - 17:48

Lankwerden:

Hallo Lydia en David,

David gefeliciteerd met je baan, dat is niet niks.
    Lydia wat ben jij sportief en wat doe je veel heel knap,
    jullie maken veel mee.

Hartelijke groeten van Gerrit en Elly.

• 29 Januari 2013 - 19:58

Piet En Hennie.:

Hoi David en Lydia.
    Wat was het weer een mooi verhaal met jullie belevenissen.
    David gefeliciteerd met je nwe baan joh, wat goed man.
    En Lydia jij ook, en dat je veel genoten heb daar in Vietnam.
    We wensen jullie veel succes voor het nieuwe seizoen!

Met de hartelijke groeten van Piet en Hennie.

• 30 Januari 2013 - 12:05

Jeanne En Piet:

Proficiat David met jouw nieuwe job. Dat zal best gaan lukken en als je ingewerkt bent een plezier om te doen, lijkt ons. Weer een land erbij voor jou Lydia en dan ook nog zo goed bevallen, bofkont.
    Misschien moet je Nero een week geen eten geven, dan haalt hij al zijn botten weer te voorschijn. Maffe hond.
    Tot ziens in juni!!