Snoepreisje... - Reisverslag uit Dali, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu Snoepreisje... - Reisverslag uit Dali, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

Snoepreisje...

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

18 November 2012 | China, Dali

Hallo allemaal,

het is al weer even geleden dat wij van ons hebben laten horen maar we zijn weer zo druk bezig geweest...Het seizoen zit er nu gelukkig bijna op en dan kunnen we heerlijk 3 maanden van onze vrije tijd gaan genieten.
David zit momenteel alleen thuis in Shi Ban Qiao want ik ben op pad voor de laatste trip van dit seizoen. Aangezien ik bijna het hele seizoen in Yangshuo heb gezeten omdat David continu op pad was heb ik 'het snoepreisje' gekregen. Ik bevind mij momenteel in mijn balzaal van een hotelkamer in Dali waar ik 3 nachten mag slapen om dan terug te keren naar Kunming. Deze plaatsen liggen in de Yunnan provincie en op ongeveer 2000 meter hoogte. David en ik zijn al een keer eerder in Kunming geweest 4 jaar geleden maar Dali hebben we toen overgeslagen. Dat was jammer want toen ik een paar dagen geleden hier ook al was om lokaties te verkennen voor de groep met kids die vandaag is aangekomen heb ik mijn ogen uitgekeken. Dali ligt aan de voet van een bergrug aan een meer. De stad zelf bestaat uit twee delen, oud en nieuw. Aangezien de lokale overheid erg bezig is om de traditie te bewaren is de old town ook nog echt oud en worden grote hotels en winkelketens buiten de stad gehouden. Ook alle nieuwe gebouwen mogen alleen in de oude traditionele stijl gebouwd worden wat erg goed uitpakt. Aangezien hier alles op hoogte is heb ik zeker 3 dagen nodig gehad om te acclimatiseren. Zodra we het vliegtuig uitstapten ging mijn lijf al ahhh, wat is hier aan de hand? Gelukkig heb ik nu nergens last meer van en ook de kids zijn ok. Tijdens de scout hebben we een bergwandeling gemaakt en zijn we ergens tussen de 2900 en 3200 meter geweest. De trap naar boven was een verschrikking, zoals jullie weten heb ik al een hekel aan trapjes maar op hoogte was het helemaal afzien. Hopelijk ga ik daar met de kids geen last meer van hebben. Tijdens deze trip doen we geen echte outdoor activiteiten behalve wandelen maar meer culturele uitstapjes. aangezien hier een meerderheid van de chinezen Bai zijn is hier veel extra cultuur te bewonderen. Op deze trip zijn ook twee van mijn chinese broertjes mee, Jason en Xunda. Zij komen beiden uit Dali en zijn dan ook experts op cultureel gebied. Zo gaan we onderandere naar een lokale kaasmakerij en een katoen verf fabriekje. Erg lokaal en erg traditioneel en op prachtige locaties. Het werk wat we deze week moeten doen is dus niet erg zwaar dus vandaar dat het een snoepreisje is. We hoeven alleen de kidsd van a naar b te brengen en dan kunnen de broertjes vertalen en uitleggen wat er gebeurd. We zitten in super mooie hotels, zeker in dali, krijgen goed eten en hebben ons eigen vervoer. Heerlijk relaxed schoolreisje zo.
Als ik terug ben of misschien als ik tussendoor tijd heb zal ik wel wat fotos plaatsen. Het is hier echt schitterend mooi en ik ga de komende dagen nog even lekker cultuur snuiven.
David zit lekker thuis uit te rusten van zijn drukke seizoen en als ik terug ben hebben we een paar dagen voordat we weer naar HongKong moeten voor nieuwe visa. Zodra we die visa hebben kunnen we ook tickets naar Nederland gaan boeken. Ja we komen voolgend jaar even terrug om nieuwe paspoorten te halen, mijn mama's 60ste te vieren en iedereen te zien die we de afglopen 41/2 jaar niet gezien hebben in China. We zullen denk ik een week of twee in Nederland zijn voordat we weer terug gaan. Kunnen niet langer blijven vanwege Nero. Maar daar over later nog wel meer.
Ik ga nog even wat slaap inhalen en lekker genieten van mijn laatste trip van het seizoen. Zoals altijd, wij hebben er weer zin in!!

  • 18 November 2012 - 16:43

    Elles:

    Hoi Lydia,

    Wij zijn ook in Dali geweest en het is inderdaad een prachtige ommuurde oude stad.
    Je kunt ook heerlijk door de rijstvelden fietsen naar het meer.
    Ga je ook de drie pagoden bekijken?
    Veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgend verslag....

  • 18 November 2012 - 18:11

    Gerrit En Elly:

    Hallo luitjes,

    Wat maken jullie een hoop mee zeg, jullie kunnen hierna wel een paar boeken schrijven.
    Heel veel plezier met alles gewenst.

    Hartelijke groeten gerrit en Elly.

  • 18 November 2012 - 23:24

    Renate:

    Geniet van je snoepreisje, dat heb je zeker verdiend!

  • 20 November 2012 - 13:28

    Piet En Loes:

    Wat een schitterende afsluiting van het siezoen. Als je zo hard gewerkt hebt, heb je dit snoepreisje dubbel en dwars verdiend. Geniet maar met volle teugen van de Chinese cultuur!

  • 01 December 2012 - 21:03

    Hennie En Piet:

    Wat heb je weer mooi geschreven meid, daar genieten we elke keer van.
    Enwat een mooi afsluiting van jullie drukke seizoen, en wat hebben jullie zowiezo een drukte en gezelligheid gehad van afgelopen jaar, jullie ouders, en je Moeder schoonm getrouwd, wat mooi allemaal.
    Maar genieten jullie nu maar van jullie snoepreisje, heel veel plezier.
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Dali

Onze wereldreis

Wereldreis voor de rest van je leven!!

Recente Reisverslagen:

24 September 2018

10 jaar en een beetje later...

02 Juni 2016

test

22 December 2015

Jaarlijkse Update dan maar?

25 November 2014

Winter is coming

08 Oktober 2014

Druk, druk, druk
David en Lydia

Wereldreis voor de rest van je leven!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 125537

Voorgaande reizen:

03 September 2008 - 30 November -0001

Onze wereldreis

Landen bezocht: