We leven nog... - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu We leven nog... - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

We leven nog...

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

29 September 2012 | China, Shibanqiao

Na een lange afwezigheid dan vandaag eindelijk eens de tijd om een verhaaltje te schrijven. De afgelopen weken zo druk bezig geweest met werken dat mijn hoofd geen leuke verhaaltjes meer kon verzinnen. Gelukkig hebben we nu een weekje vrij vanwege de nationale vakantie week en hup China dag, 1 oktober. Dit betekend ook dat het al weer ruim een jaar geleden is dat we ons restaurant verkocht hebben. Wat gaat de tijd toch snel...
De afgelopen weken ben ik druk geweest met de staff training bij Insight en mijn eerste 3 tripjes. Onderdeel van de training was ook een uitgebreide EHBO cursus (WAFA) waar ik ruim voor geslaagd ben. Was een zware week met voor het eerst in 10 jaar weer studeren en huiswerk maken maar gelukkig ben ik dat niet verleerd en heb ik het examen met een 9 gehaald. David had de cursus in het voorjaar al gedaan en die heeft mij hier en daar ook meegeholpen. We zijn nu beide WAFA gecertificeerd voor de komende 3 jaar. Mooi meegenomen.
Verder was de training niets nieuws maar een goede mogelijkheid om het nieuwe personeel te leren kennen. Theoretisch ben ik ook 'nieuw' bij Insight maar in de praktijk bleek dat zowel david en ik een van de 'oude' personeelsleden zijn, gebaseerd op kennis van Yangshuo, de omgeving en de mensen binnen het bedrijf....Wij worden door de nieuwe mensen dan ook regelmatig om hulp gevraagd met oplossen van simpele problemen. Dit seizoen een hoop nieuwe westerlingen in dienst waaronder ook een Nederlands stel. Blijkbaar komen de Nederlanders in tweeen en David en ik kunnen het goed met ze vinden. Ook wel fijn om eens met iemand anders Nederlands te kunnen praten.
Goed mijn 3 tripjes waren een week in NanBeiHu, dat was in de buurt van Shanghai voor de mensen die zich dat niet meer kunnen herrinneren, met 8 tot 10 jarigen. Vlottenbouwen en Kayakken waren mij taken voor die week en ik heb mij daar wederom weer prima mee vermaakt. De andere 2 tripjes waren hier in Yngshuo met 2 verschillende scholen maar grotendeels dezelfde activiteiten. De eerste week heb ik weer op de Li rivier gezeten met mijn kayak, de tweede week heb ik 1 dag gekayakt en 2 dagen orienteren gedaan. Dat is kinders op pad sturen met een kaart en een kompass om zoveel mogelijk van de op de kaart aangegeven checkpoints te vinden. Leuke is dat je 's ochtends zelf op pad moet om de checkpoints op te zetten. De eerste dag had ik hulp van een collega, de tweede dag had ik Nero meegenomen die uiterst behulpzaam was. Manneke wist ieder checkpoint en paadje zo te vinden ook al was hij daar nog nooit eerder geweest! De kids vonden Nero ook helemaal geweldig en wij hebben samen een hoop lol gehad.
Nu gelukkig een week vrij zodat David en ik een beetje bij kunnen komen. David is namelijk ook net terug van een twee weekse trip in Sanya. Das op Hainan eiland in het zuiden van China voor de mensen die dat nog niet wisten. Hij heeft daar twee groepen achter elkaar aangehad en is ook redelijk gesloopt. Hij heeft daar wel heerlijk weer gehad en een mooi kleurtje opgedaan. Hier gaat het de vakantie week ook weer prachtig weer zijn met zon, veel zon en 30-32 graden overdag. Ja dat is 20 graden warmer dan dat het nu bij jullie is. Wij hebben wel een beetje meedelijden met jullie hoor, nu al zo koud brrr. Vorige week ook een 'coldsnap' hier gehad met temperaturen van maar 18 graden waardoor ik mijn wintertruien maar weer uit de kast gehaald heb. Dat was even een weekje kou lijden maar ook een goede voorbereiding van hoe het hier over een paar maanden weer gaat zijn. Wij kijken toch wel een beetje uit naar de winter hier omdat we dan lekker 3 maanden vrij zijn en weer aan de scooters en motoren kunnen klussen en andere leuke dingen kunnen doen.
Maar goed eerst nog twee maanden werken voordat het zover is. Die twee maanden gaan ook zo weer voorbij zijn en gelukkig hebben we allebei een mooie werkplanning met tripjes hier en daar. Nu eerst een klein beetje bijkomen en vakantie vieren. Zoals altijd hebben wij er nog steeds zin in!!!

  • 29 September 2012 - 13:41

    Piet En Loes:

    Wat een geweldige jobs hebben jullie toch! Wel hard werken, maar dan ook weer een korte vakantie. En dat weer!!! Om jaloers op te worden. Wij moeten nog wennen aan de kou hoor. Jullie genieten volop zo te horen. Lydia, proficiat met je behaalde ehbo-diploma, goed gedaan joh!! Geniet ze deze week en tot weder horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shibanqiao

Onze wereldreis

Wereldreis voor de rest van je leven!!

Recente Reisverslagen:

24 September 2018

10 jaar en een beetje later...

02 Juni 2016

test

22 December 2015

Jaarlijkse Update dan maar?

25 November 2014

Winter is coming

08 Oktober 2014

Druk, druk, druk
David en Lydia

Wereldreis voor de rest van je leven!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 125536

Voorgaande reizen:

03 September 2008 - 30 November -0001

Onze wereldreis

Landen bezocht: