Overwinteren - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu Overwinteren - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

Overwinteren

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

18 December 2013 | China, Shibanqiao

Haallloooo

Hier dan eindelijk maar weer eens even een update van onze kant.
Na een zwaar en druk seizoen zitten wij inmiddels allebei weer thuis op de bank. David doet hier en daar nog wat HR dingetjes zoals nieuwe mensen aannemen maar ik heb lekker vakantie. We hebben het drukste seizoen ooit gehad met meer trips en meer studenten dan we eigenlijk raad mee wisten. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn we door de drukke weken heen gekomen maar zwaar was het wel. Ik heb in oktober 30 dagen non stop gewerkt en op 3 verschillende lokaties trips gerund. Om maar even een voorbeeld te geven van hoe druk het was...

Tijdens het seizoen (oktober) is helaas ook Nero spoorloos verdwenen. Wij vermoeden dat hij door een stroper is geschoten en is meegenomen voor de vleesverkoop. Geen fijne gedacht dus daar wil ik het ook gewoon even bij laten. Wij hebben het inmiddels een plek gegeven en gaan door met waar we mee bezig waren.

Naast Nero zijn verdwijning is ook Nuwby (de scooter in bruikleen van Ad en Mieke) spoorloos verdwenen (hij gaat lekker...) maar die is inmiddels vervangen door Hector. Wij zijn nog steeds mobiel want naast Hector hebben we ook Fargo (de dirtbike) weer aan de praat. Suzie (de brommer) doet het ook nog steeds prima dus vervoermiddelen zat. Deze winter gaan we ook een tweede poging wagen om Princess (de andere scooter) weer aan de praat te krijgen. Deze ligt momenteel in stukjes door de woonkamer en gaat beetje bij beetje weer in elkaar.

Zoals mijn ouders maar al te goed weten kan ik niet echt zonder beestjes dus hebben we onze 'achtertuin' omgebouwt tot een kippenren. Paar bamboo stokken in de grond, kippengaas erom heen en een box gemaakt van oud hout en voila, een kippenren. Naar de markt geweest om 3 kippen (tijdenlijk) te redden van de slacht en op z'n chinees met 3 kippen op z'n kop aan elkaar vastgebonden op de scooter terug naar huis. Daar de dames maar los gelaten en die hebben het inmiddels prima naar hun zin. We hebben ze Nugget, Kiev en Parma genoemd, niet dat dat de uiteindelijke bestemming gaat zijn maar wie weet? Eieren leggen doen ze nog niet dus we wachten het nog even rustig af.

Verder hebben wij een uitstekende Sinterklaas gehad. Wij hadden hier een aantal vrienden uitgenodigd om met ons Sinterklaas te vieren. Niemand ooit van gehoord want wij zijn de enige Nederlanders binnen het bedrijf. Met zijn allen in het zonnetje op het balkon een spel gespeeld voor de cadeaus onder het genot van worstenbroodjes en krentenbollen. Hutspot als avond eten dus hollandser kon bijna niet. Ik heb er lekker warme handschoenen aan over gehouden en david fruit en chocolade munten. Iedereen heeft het super naar zijn zin gehad dus 5 December volgend jaar doen we het gewoon weer.

We hebben dit seizoen ook een heel aantal nieuwe vrienden gemaakt met onze nieuwe collega's. David heeft erg goed zijn best gedaan om mensen binnen te halen die in het team pasten. Wij hebben er iig een aantal goede vrienden bij waarmee we nu ook regelmatig buiten werk gezellig (kaart) spellen mee spelen of mee op pad gaan. Leukste dit seizoen was de riverdrift die we met z'n allen gedaan hebben. Voor de kenners want die weten waar ik het over heb.

Voor volgend jaar gaan er weer nieuwe uitdagingen bijkomen. Het bedrijf is momenteel bezig met een soort van herstructurering en daardoor zijn er een aantal nieuwe functies bijgekomen. David blijft gewoon lekker zijn ding doen in HR maar ik ga mij focussen op onze expedities als de nieuwe Expedition Coordinator. Gaat komend seizoen nog niet zo spannend zijn als het klinkt maar van de zomer kan ik hopelijk wel op pad om nieuwe expedities op te zetten. Daarnaast is het kantoor verhuisd. Dat komt over een maand of 2 op een vaste nieuwe plek te zitten in Yangshuo. Paar straten richting de 'overpass' voor wie een beeld heeft van Yangshuo.
Ook is het hotel aan de overkant (niet de Stone Bridge maar die ernaast met de vervelende chinezen) overgenomen door het bedrijf en gaan daar een aantal van onze collega's verblijven vanaf volgend seizoen. Dan worden er hier en daar nog wat nieuwe mensen aangenomen en halvewege februari gaan we weer aan de slag.

Tot die tijd hebben we dus vakantie. Wij gaan er ook nog even tussenuit want om nu weer heel de winter hier te zitten is ons een beetje te koud/saai. Dus wij hebben een 10 daagse vakantie naar Bali geboekt. Er waren vliegtickets in de aanbieding en we konden een mooie verblijfplek vinden dus dan gaan we maar naar Bali. 8 Dagen op een wit zandstrand in de 30 graden, ja graag! We hebben een bungalow (300m2) met een prive zwembad en housekeeping dus of we veel van Bali gaan zien is maar de vraag.

Wij willen iedereen namens deze weg ook alvast een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar toewensen en dat het in Nederland ook gewoon maar allemaal zijn gangetje mag gaan. Wij kijken uit naar 2014 en hopen dat het weer een mooi en gezond jaar mag worden.
Met weer mooie dingen in het verschiet hebben wij er zoals altijd weer zin in!!

• 18 December 2013 - 08:56

Jan Weterings:

Een bondig verhaal van jullie lief en leed. We zijn weer helemaal bij gepraat voor zover we dingen nog niet via andere media hadden vernomen.
    In ieder geval ook qua werk in een positieve spiraal. Veel plezier in Bali geniet er van.
    Fijne feestdagen en een gezond en voorspoedig Nieuwjaar.

• 18 December 2013 - 09:05

Piet:

Dank voor jullie update, deels al vernomen via andere duistere wegen.
    Hele fijne feestdagen, een gelukkig nieuwjaar en bar veel plezier in Bali.

• 18 December 2013 - 11:21

Jac En José:

Er valt daar altijd wel wat te beleven, goede en slechte dingen.Maar de goede dingen hebben gelukkig de overhand..Veel plezier op Bali , pas wel op met wat je eet.Jac heeft daar ervaring mee.
    Fijne kerst en alle goeds voor 2014.
    Groetjes.

• 18 December 2013 - 16:00

Piet En Loes:

Zo, wat een verhaal! De nare dingen wisten we al via die bovengenoemde duistere wegen, maar de rest klinkt weer spannend en veelbelovend. Dat 2014 voor jullie maar een heel mooi jaar mag worden. Hele fijne Kerstdagen en geniet ze in Bali !!!

• 18 December 2013 - 18:13

Gerrit En Elly Lankwerden:

Jullie ook hele fijne Kerstdagen gewenst en vooral een goed, gezond en gelukkig 2014.

Warme groet Gerrit en Elly.

• 18 December 2013 - 22:24

Paul & Joke:

Zelfs op zo'n mooie plek kun je akelige dingen meemaken. Gelukkig maken jullie veel meer positieve dingen mee! Geniet ervan op Bali, jullie hebben het verdiend!

• 21 December 2013 - 10:46

Rien En Lia:

Dat was weer een verhaal met veel gebeurtenissen. Jullie blijven er (overigens niet anders verwacht) zin in houden. Wij wensen jullie gezellige kerstdagen, voor 2014 alle goeds, en een hele fijne vakantie op Bali. Wij duiken de sneeuw in!

• 21 December 2013 - 12:04

Ella En Harry:

Wat een verhaal weer, je kunt ook nog schrijfster worden. Een plezier om te lezen. Wat voor avonturen gaan jullie nog beleven. Wij wensen jullie het allerbeste toe voor 2014 en een fijne vakantie om uit te rusten. Groetjes en tot wederhoren .

• 26 December 2013 - 20:29

Piet En Hennie:

Wat hadden jullie weer een mooi verhaal, weer met veel plezier gelezen,
    Het is alweer 2e kerstdag, het vliegt voorbij, nog paar dagen en het 2013 alweer voorbij.
    We wensen jullie een heel goed en gezond 2014 toe.
    En alvast een fijne vakantie op Bali.
    Groetjes van ons, en tot volgende keer!!