Jaarlijkse Update dan maar? - Reisverslag uit Yangshuo, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu Jaarlijkse Update dan maar? - Reisverslag uit Yangshuo, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

Jaarlijkse Update dan maar?

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

22 December 2015 | China, Yangshuo

Hallo,

oh ja wij hadden ook nog ergens een website waar we wel eens iets op moeten posten...Dat is nu dus meer dan een jaar geleden, haha!
Er is in de tussentijd heeeeeeel veel gebeurd dus hier een korte samenvatting.

Werk:
David is het kantoor uit en heeft het prima naar zijn zin als gids en trip leider. Veel op pad geweest, nieuwe uitdagingen etc. Nu David het kantoor uit is, ben ik het kantoor (half) in gegaan. Ik heb in januari een nieuwe functie aangenomen als Regional Operations Manager. Het bedrijf heeft een soort herstructurering gemaakt en we hebben nu een Operations Team met 5 mensen waarvan ik er een ben. Binnen mijn functie ben ik verantwoordelijk voor een aantal specifieke locaties in China. Mijn locaties zijn plekken als Dali, Kangding, Chengdu, Zhangjiajie en Nanbeihu. Google voor foto's en dan weten jullie ook dat die locaties niet zo heel vervelend zijn om heen te moeten. Ik werk ook nog steeds veel in het veld want op kantoor zitten wil ik ook niet...
Het afgelopen jaar zijn we beiden weer veel op pad geweest en hebben allebei nieuwe dingen kunnen ontdekken. David zit momenteel lekker thuis op de bank en ik zit nog een beetje op kantoor komend seizoen voor te bereiden. Wij hebben het nog steeds prima naar onze zin en komend seizoen staan er al weer een paar mooie uitdagingen klaar.

Prive:
Wij zijn verhuisd...lang verhaal kort; onze huisbaas is komen te overlijden en de familie wou ons het huis uit hebben. Nu zitten we in een appartement in Yangshuo, op de Hospital Road, voor de mensen die dat misschien wat zegt. We hebben wederom 3 slaapkamers, 2 badkamers, grote woonkamer en een keuken met kastjes. We hebben zelfs air-co en gordijnen dus het is wel een upgrade van ons oude plekje. We zitten op 4 hoog en das soms vervelend maar het uitzicht is er prima want we kijken over andere gebouwen heen.
Verder zijn we vakanties aan het plannen. We hebben van de zomer een leuke familie trip naar Sri Lanka gehad en dat heeft ons weer nieuwsgierig gemaakt naar meer...In januari gaan we richting Dali voor een bruiloft van een collega, in pak en jurk jaja. Daarna gaan we in maart voor een dag of 5 naar Tokio voor ons 12.5 jaar jubileum. We willen allebei graag naar Japan maar aangezien we net met het begin van het seizoen zitten en Japan best duur is kunnen we maar een paar dagen. Hebben al veel mensen gesproken en die zeggen allemaal dat zelfs voor een paar dagen Tokio echt de moeite waard is. Deze winter dus even geen duiken maar dat halen we misschien in de zomer wel weer in.

Verder:
hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Werk is prima en we hebben nog steeds veel connecties buiten werk om leuke dingen te doen en bij te kletsen met mensen die we al weer een tijdje niet gezien hebben. Yangshuo is nog steeds geweldig om te wonen maar is wel aan het veranderen met bouwwerkzaamheden voor 5 sterren hotels en shopping malls. Beetje jammer is dat wel maar het hoort er allemaal bij.

Via deze weg willen wij jullie ook allemaal een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar wensen!! Wij vieren beide hier in Yangshuo met vrienden en hebben dan ook nog Chinees nieuwjaar in februari. Dubbel feest dus!

Goed, hier gaat dus alles prima, klein beetje vakantie tijd en op naar volgend jaar, een nieuw werk seizoen en hopelijk heel wat nieuw avontuur. Jullie begrijpen zeker wel, wij hebben er weer zin in!!

• 22 December 2015 - 09:27

Charlotte:

Leuk om jullie bericht te lezen! Voor jullie ook fijne feestdagen en een mooi 2016! X Charlotte

• 22 December 2015 - 09:39

Jan Weterings:

Erg leuk weer eens wat van jullie via dit medium te horen. Gelukkig hebben jullie nog overal zin in zelfs al zijn jullie verhuisd. Maar wel airco nu en dichter bij kantoor. Ook voor jullie fijne feestdagen en een gezond en sportief 2016.

• 22 December 2015 - 10:38

Renate :

Wat leuk weer te lezen hoe het met jullie gaat. Voor jullie ook hele fijne dagen en het beste voor 2016! Geniet ervan!

• 22 December 2015 - 14:09

Piet Weterings:

Het gaat fantastisch met jullie, zo te lezen, maar dat horen we natuurlijk ook via andere kanalen. Hele fijne feestdagen en weer een heel goed jaar 2016 toegewenst!

• 22 December 2015 - 18:26

Gerrit En Elly Lankwerden:

Jullie vervelen je niet, blijf genieten van alles.
    Hele fijne feestdagen gewenst,
    en een heel gezond 2016.

Groet Gerrit en Elly.

• 23 December 2015 - 19:58

Piet En Hennie:

Wat weer een mooi verhaal van jullie, en effe gezellig om het te lezen, jullie belevenissen allemaal
    verhuizen, en leuke dingen doen.
    Geniet ervan, en wij wensen jullie ook fijne feestdagen, en een goed en gezond2016 toe