Winter is coming - Reisverslag uit Yangshuo, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu Winter is coming - Reisverslag uit Yangshuo, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

Winter is coming

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

25 November 2014 | China, Yangshuo

Dit keer schrijf ik een update terwijl ik op kantoor zit te doen alsof ik hard aan het werk ben. Zoals jullie weten (of misschien niet, daarom dit verslag) hebben wij het de afgelopen paar maanden enorm druk gehad met werk.

Lydia heeft in oktober 28 dagen aan een stuk gewerkt en dit seizoen zeven trips georganiseerd voor het bedrijf. Ikzelf heb merendeel van mijn tijd op kantoor gezeten (echt druk aan het werk) en bezig geweest met visum aanvragen voor gidsen die vast zaten in het buitenland, last-minute veranderingen maken in roosters, gidsen plannen op trips die ineens veranderen en ander stressvol kantoor geneuzel. Ik ben dit seizoen gelukkig wel een paar keer buiten kantoor geweest om mee te helpen met een aantal trips hier in Yangshuo.

Het seizoen zit er bijna op, Lydia is een week terug van haar laatste trip voor dit sezoen in Nanbeihu en werkt van huis aan wat papierwerk voor volgend seizoen. Ikzelf ben bezig met het afsluiten van dit seizoen op kantoor en mijn werk als HR Manager. Na een moeilijk en druk seizoen heb ik besloten om vanaf het eind van deze maand mijn baan op te zeggen. Om een lang verhaal kort te houden, waar het met name op neer komt is dat ik het mis om op trip te zijn. Het afgelopen jaar heb ik een aantal keer mee kunnen helpen op een trip en ik heb daar heel wat meer plezier in dan het werk op kantoor. Ik werk voor een buitensport bedrijf en vervolgens zit ik de hele dag op kantoor naar een monitor te turen, ik doe ergens iets fout.
Ik blijf gewoon voor het bedrijf werken, ik doe alleen een stapje terug. Vanaf volgend jaar zal ik weer gewoon als gids werken en me een stuk minder bezig hoeven te houden met alle politiek en bureacratie van achter de coulissen.

Ook Lydia heeft besloten een verandering te maken. Zoals ik eerder schreef heeft ze het afgelopen seizoen zeven trips georganiseerd voor het bedrijf. Hoe dat werkt?
Een school boekt een trip met ons bedrijf. Lydia, als tripleader, krijgt (vaak, lang niet altijd) een standard programma van het Sales team met wat kant tekeningen wat de school graag (anders) wil. Lydia heeft dan contact met de school en stelt het uiteindelijke programma samen en regelt (met hulp van een paar mensen op kantoor) alle boekingnen voor hotels en restaurants, alle material dat nodig is, transport voor gidsen, speciaale vereisten voor een trip of school en dat alle gidsen op de trip weten wat er aan de hand is.
Als de trip dan begint is ze het aanspreekpunt voor de clienten op de trip (studenten en leerkrachten) en stuurt ze alle gidsen aan.
Kort gezegt: afgelopen trip in Nanbeihu was ze verantwoordelijk voor 185 studenten, 15+ leerkrachten en 17 gidsen. Zoals je kan bedenken, is dat best een hoop werk. Zeker als je dat 4 weken achter elkaar doet met verschillende groepen op verschillende plaatsen in China en tijdes de ene trip de volgende trip aan het voor bereiden bent.
Vanaf volgend jaar zal Lydia (bijna) geen trips meer organiseren en als “normale” gids werken, zodat ze ook meer tijd heeft om haar werk als Expeditie Coordinator te kunnen doen

Kortom, we hebben allebei besloten om even een stap terug te doen, een diepe zucht te nemen en weer te gaan doen waar we plezier in hebben. Mee op trip en buitensport activiteiten leren studenten.

Wat staat er voor ons verder op de planning? Begin December moeten we het land weer even uit voor een visum run. Normal gesproken gaan we even naar Hongkong, dit keer hebben we besloten om een paar dagen naar Xiamen te gaan. Vrienden van ons zijn een paar maanden geleden daarheen verhuisd en we willen hen (hun?) even opzoeken. Vanuit Xiamen kunnen we even snel de grens over naar Taiwan en we mogen weer 90 dagen in China blijven.

In Januari willen we weer gaan duiken en de kans erg groot dat we weer terug gaan naar Sanur op Bali, maar daar zijn we nog mee bezig. In Maleisie kan je ook mooi duiken… Of de Filipijnen…

Lastig hoor, al die keuzes. Winter is coming, en wij hebben er zin in!


  • 26 November 2014 - 08:52

    Charlotte:

    Leuk om weer eens een update van jullie te lezen!
    Have fun met de nieuwe werkuitdagingen. Goede keuze om te doen wat je leuk vindt! Gr Charlotte

  • 26 November 2014 - 13:46

    Piet En Loes:

    Wat een druk en voor jou David een saai leven. Wij kunnen jullie alleen maar gelijk geven; kies voor wat je leuk vindt! Een fijne winter en succes met alles.

  • 28 November 2014 - 13:55

    Piet En Hennie:

    Hey hoi, wat weer een verhaal van jullie, en jullie hebben gelijk dat jullie stap terug nemen
    Het was een hele uitdaging maar druk voor jullie, en dat Lydia het super gedaan met haar verantwoordelijkheid.
    We wensen jullie een fijne winter, en succes met alles.
    Groetjes van ons uit een koud Slochteren.

  • 29 December 2014 - 14:10

    Harry En Ella :

    Wel een late reactie. Maar we volgen het wel. Vandaag29 december staat er een reisverslag van een fietser uit nederland in. Waarbij een foto van Bamboo boten op de Li-River bij Yangshuo. Toeval niet? Wij zenden jullie de beste wensen voor 2015 en veel succes met alle nieuwe uitdagingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

Onze wereldreis

Wereldreis voor de rest van je leven!!

Recente Reisverslagen:

24 September 2018

10 jaar en een beetje later...

02 Juni 2016

test

22 December 2015

Jaarlijkse Update dan maar?

25 November 2014

Winter is coming

08 Oktober 2014

Druk, druk, druk
David en Lydia

Wereldreis voor de rest van je leven!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1382
Totaal aantal bezoekers 125326

Voorgaande reizen:

03 September 2008 - 30 November -0001

Onze wereldreis

Landen bezocht: