Eindelijk weer even tijd... - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu Eindelijk weer even tijd... - Reisverslag uit Shibanqiao, China van David en Lydia - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer even tijd...

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg David en Lydia

25 Maart 2014 | China, Shibanqiao

Haalloooo,

ik heb eindelijk weer eens tijd om jullie een update te sturen van onze belevenissen hier. De laatste keer was nog voordat wij op vakantie gingen naar Bali dus ik heb weer heel wat te vertellen.

Bali was een super vakantie. Onze villa was uitstekend en in een heerlijk rustig deel van Sanur. We hebben ons daar prima kunnen vermaken voor de acht dagen dat we daar waren. Onze huishoudster Wayan had ons ook uitgenodigd voor een speciale ceremonie voor de baby van haar zus. Even echte lokale cultuur opsnuiven dus. Verder hebben we er 4 duiken gedaan en van alles en nog wat onder water kunnen aanschouwen. Van een enorm scheepswrak tot 5 meter grote Manta roggen. Vier duiken op vier verschillende lokaties dus heel veel gezien en erg genoten. We gaan komende winter nog maar weer een keer duiken en dan ook de volgende PADI cursus doen zodat we ook wat dieper mogen duiken. Van Bali zelf hebben we ook heel wat gezien boven water door er met scooters overheen te crossen. Nog een lokaal rijbewijs gekregen van oom agent aan de kant van de weg en ook dat viel reuze mee. Ik heb iig ook weer een nieuw T shirt voor mijn collectie. Super vakantie en het was fijn om even weg te zijn uit het koude Yangshuo.

Na de vakantie heb ik ook nog even mijn kunstwerkje af laten maken en daardoor heb ik ook een aantal dagen lekker thuis op de bank moeten zitten. Daarnaast zijn we eigenlijk allbei weer gewoon aan het werk gegaan. Er moest nog heel wat gebeuren voor het begin van het nieuwe seizoen dus we hebben redelijk wat tijd op kantoor gezeten. We hebben inmiddels ons nieuwe kantoor mogen betrekken en dat bevalt tot nu toe prima. Het is veel groter en mooier dan waar we eerst zaten en het is er lekker rustig, geen lawaai toko's meer tegenover.
Ik heb inmmiddels ook al weer veel op pad geweest. Eerst naar Yaolin om een nieuwe hike te scouten, terug naar Yangshuo voor het officiele begin van het seizoen en hallo zeggen tegen alle nieuwe mensjes, terug naar Yaolin om de trip te doen met studenten en daarna niet naar huis maar door richting Beijing (HuangHUaCheng) om daar alvast de volgende hike te scouten. Dat waren 3 weken non stop werken en veel heen en weer reizen maar het was de moeite waard.
Ik zit inmiddels al weer 5 dagen in HuangHuaCheng waar vrijdag de studenten aankomen voor een weekend hiken en kamperen. Ik ga daar zelf niet bij zijn, heb alleen het voorbereidende werk gedaan hier, want ik ga nog even 6 dagen door in Beijing op een culturele trip. We nemen die kids mee naar o.a. de verboden stad, het art-disctrict, de Muur bij Jinsaling (niet waar ik nu zit maar waar David en ik 5 jaar geleden op de Muur geweest zijn) en nog veel meer culturele dingen. Aangezien ik Beijing redelijk goed ken inmiddels en toch in de buurt ben kan ik best nog een tripje doen. Als ik eenmaal terug ben heb ik wel gelukkig een paar dagen vrij! Daarna nog een tour trip doen in Hong Kong en wederom een keer naar NanBeiHu en dan zit de komende maand er ook al weer op. De tijd gaat snel!!

David zit in de tussentijd helaas veel op kantoor om roosters te maken en om nog meer nieuw personeel te zoeken. Twee van onze managers vertrekken komende maand dus hij mag weer lekker sollicitaties afhandelen in afwachting van de juiste kandidaat. Vervelen hoeft David zich niet want ook thuis kan hij zich momenteel prima vermaken met het babysitten van onze kuikentjes! Een van de kippen (Kiev) is zo sluw geweest om een nest te bouwen op een plek waar wij niet bij konden komen en dus hebben we maar besloten om te kijken wat er van ging komen. Nu 3 weken later hebben we ons antwoord, 6 kuikentjes. Parma zit ook nog op 3 eieren dus we wachten nog maar even af of er nog een paar kuikentjes bij komen of niet. Wij hebben zo zeker een vrolijk pasen met al dat kleine grut piepend door de achtertuin.

Zoals julllie kunnen lezen is er weer veel gebeurd de afgelopen weken. Wij zitten allebei weer heerlijk in ons werk ritme en gelukkig gaat David dit seizoen ook nog een paar keer op pad zodat hij niet alleen maar op kantoor hoeft te zitten. Misschien dat we zelfs een keer samen op dezelfde trip gaan zijn? Wie weet. Wat ik wel weet is dat seizoen weer heerlijk druk is en ik op weer heel veel verschillende lokaties ga zijn. Het is voor werk maar het is gelukkig erg leuk werk en dus hebben wij er zoals altijd weer zin in!!!

• 25 Maart 2014 - 08:09

Piet Weterings:

Jullie zijn weer lekker bezig. Eerst met een heerlijke vakantie en nu weer met gezellig werken. Klinkt erg goed. Succes met de kippenfok.

• 25 Maart 2014 - 10:35

Jac En Jose :

Wat heerlijk dat je nog zo veel kunt ondernemen als je jong bent.
    Geniet er samen maar lekker van!!!!
    Groetjes van ons.

• 25 Maart 2014 - 10:54

Piet En Loes:

Proficiat met je kippenfamilie - uitbreiding! Tof dat jullie zo veel werk hebben en nog belangrijker, er ook zin in hebben. Geniet ze en rust af en toe ook maar eens uit.

• 25 Maart 2014 - 21:24

Paul & Joke:

Dat zijn nog eens leuke berichten! Op FB hadden we al de nodige foto's van de vakantie gezien; daar hadden jullie het goed getroffen. En dan thuis lekker aan het werk, een zeer vakkundig plaatje op de arm én ook nog eens gezinsuitbreiding. Jullie hebben het goed voor elkaar. Geen wonder dat jullie er nog steeds zin in hebben!
    Veel liefs uit Leiden,
    Pa(ul) & Joke

• 26 Maart 2014 - 22:11

Ella En Harry:

Wat een verhaal weer. Ik zou ook best wel jong willen zijn. Geniet er van. Leuk die jonge kippenfamilie. Dat is weer eens iets anders. Zo blijf je zin hebben.

• 29 Juni 2014 - 09:45

Piet En Loes:

LYDIA, VAN HARTE GEFELICITEERD !! Een hele fijne verjaardag!

• 29 Juni 2014 - 14:40

Harry En Ella :

Lydia, hartelijk gefeliciteerd en nog veel goede jaren. Daar of ergens anders. Geniet ervan. Groetjes van Harry en Ella

• 26 Augustus 2014 - 14:49

Piet Weterings:

David,
    Van harte proficiat met jouw 35e verjaardag. Ik heb begrepen dat Lydia niet thuis is, maar dan maar een feestje als ze weer terug is. Drink er eentje op je eigen gezondheid!